Raad van Commissarissen

Cees Veerman

1949, Nederlands | Voorzitter | eerste benoeming 2010 | huidige termijn 2012-2016
Lid van de Remuneratie- en benoemingscommissie

Cees Veerman is sinds 1 maart 2010 voorzitter van de Raad van Commissarissen van USG People N.V. In de periode 2002-2007 was hij minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en tot september 2013 was hij CEO van Bracamonte B.V. Momenteel is hij onder andere hoogleraar aan Tilburg University en Wageningen University. Cees Veerman bekleedt tevens commissariaten bij onder meer Royal Reesink N.V., Holding Nationale Goede Doelen Loterij N.V. en Bestuurskantoor Fagoed B.V. Daarnaast is hij lid van het Algemeen bestuur van NWO en bestuursvoorzitter van Stichting Groenfonds, Stichting Protestants Christelijk Ziekenhuis Ikazia en Vereniging van waterbedrijven in Nederland (Vewin).

Rinse de Jong

1948, Nederlands | eerste benoeming 2010 | huidige termijn 2014-2018
Voorzitter van de Auditcommissie

Rinse de Jong is sinds 20 december 2010 commissaris bij USG People N.V. Hij is registeraccountant en was laatstelijk werkzaam als CFO van Essent waarin hij naast de reguliere financiële zaken ook onder andere verantwoordelijk was voor risk management en IT. Hij is voorzitter van de Raad van Commissarissen van N.V. Nederlandse Gasunie en commissaris en voorzitter van de Auditcommissie van Enexis Holding N.V. Tevens is hij voorzitter van de Raad van Commissarissen van Bakeplus Holding B.V. en van de Raad van Commissarissen van Rabobank Arnhem en omstreken. Hij is lid van de Raad van Toezicht van de Hogeschool van Amsterdam en adviseur van de Raad van Toezicht van de Universiteit van Amsterdam. Hij is lid van de Raad van Toezicht van Stichting Toneelgroep Oostpool. Hij is bestuurder van de Stichting Aandelenbeheer BAM Groep en van de Stichting tot het houden van Preferente Aandelen Wereldhave.

Alex Mulder

1946, Nederlands | eerste benoeming 2006 | huidige termijn 2014-2018
Lid van de Remuneratie- en benoemingscommissie

Alex Mulder richtte in 1972 uitzendbureau Unique op en is daarmee grondlegger van USG People N.V., waar hij tot 2006 de functie van CEO en president bekleedde. Na de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 2006 werd Alex Mulder benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van USG People. Verder is hij gedelegeerd bestuurder van Amerborgh International N.V., een beheermaatschappij met investeringen en participaties in ondernemingen op het gebied van onder meer vermogensbeheer, crossmediale uitgaven, vastgoedontwikkeling en kunst en cultuur. Tevens is Alex Mulder bestuurslid van Stichting Start Foundation.

Willemijn Maas

1959, Nederlands | eerste benoeming 2014 | huidige termijn 2014-2018
Voorzitter van de Remuneratie- en benoemingscommissie

Willemijn Maas is sinds 8 mei 2014 commissaris bij USG People N.V. Daarvoor was zij acht jaar Algemeen Directeur van de AVRO. Na voltooiing van de fusie van de AVRO met de TROS is zij, samen met haar collega-directeur, teruggetreden. Voor haar tijd bij de AVRO was Willemijn Maas lang verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam, waar zij begon als docent en vervolgens na diverse managementfuncties toetrad tot de directie van de Hogeschool. In die laatste functie gaf zij mede leiding aan de fusie met de HES en aan de samenwerking met de faculteit Economie van de Universiteit van Amsterdam. Haar laatste functie bij de Hogeschool van Amsterdam was Directievoorzitter van de gefuseerde Economie Instellingen. Sinds 1 september 2014 is Willemijn Maas zelfstandig consultant en interimmanager. Vanaf 1 februari 2016 is zij werkzaam als directeur HR & Communicatie bij SNS Bank N.V. Tevens is zij commissaris van het Havenbedrijf Amsterdam en lid van de Raden van Toezicht van het Prins Bernard Cultuurfonds en van Unicef Nederland. Sinds december 2014 is zij voorzitter van het Nationaal Restauratiefonds.

Johnny Thijs

1952, Belgisch | eerste benoeming 2014 | huidige termijn 2014-2018
Lid van de Auditcommissie

Johnny Thijs is sinds 8 mei 2014 commissaris bij USG People N.V. Hij behaalde in 1974 het diploma van handelsingenieur aan de Economische Hogeschool Limburg (België). Na leidende functies te hebben bekleed bij grote multinationals als AB.Inbev, Kraft-Jacobs-Suchard en Mars Inc., was hij tot eind februari 2014 CEO van Belgisch postbedrijf bpost, dat hij in juni 2013 naar een beursnotering heeft geleid. Johnny Thijs is voorzitter van de Raad van Bestuur van Spadel N.V. , van Recticel N.V. en van Betafence NV en lid van de Raad van Bestuur van Delhaize Group, van het Rode Kruis Vlaanderen, van logistiek dienstverlener H.Essers en van projectontwikkelaar Ghelamco NV. Tevens is hij adviseur van Lazard Frères Benelux en van CVC België.